Infocaster

Een identiteit om in te groeien

Internetbureau Infocaster vroeg ons om een identiteit voor de toekomst te ontwikkelen. Die uitdaging pakten we met beide handen aan.

 

Opdrachtgever

Infocaster

Onze rol

Studio Hands ontwikkelde de visuele identiteit en produceerde de foto/video 'idents'.

Let’s make the internet brighter

Als je voor iemand een nieuwe identiteit gaat ontwerpen zorg je dat je weet wie ze zijn, maar vooral: wie ze willen worden. Daarom begonnen we met research: we interviewden mensen door het hele bedrijf heen – van de oprichters tot software-ontwikkelaars en ontwerpers.

Dat bleken stuk voor stuk intelligente mensen, die hun ‘brightness’ aanbieden om met online gerelateerde producten de wereld een beetje beter te maken. Let’s make the internet brighter werd dan ook het uitgangspunt van de communicatie.

Vervolgens hebben we gezocht naar een sterke grafische vorm, om die kernwaarden te vertalen naar het visuele. De gekozen vorm is respectvol naar het oude logo en refereert tevens naar de </code> haakjes, wat natuurlijk goed past bij de herkomst van het bedrijf.

We werden samen verliefd op het idee om het merk tot leven te brengen. Dat hebben we dan ook gedaan: door het logo op verschillende manieren in de fysieke wereld toe te passen, vertellen we telkens korte verhalen over het merk Infocaster.

Infocaster_Social-4
Infocaster_PPT
Infocaster_Stationary
Infocaster_ShoppingBagMockUp

Set 1: Laser-achtige precisie

Enorme precisie is nodig als je goede software ontwikkelt. Daarom hebben we licht in de sterkste vorm (een semi-legale rode laser) gebruikt, in combinatie met slim geplaatste spiegels om het logo in laser op te bouwen voor een foto- en videoshoot.

Infocaster_Campaign11
Infocaster_Campaign_application_Poster-laser
Infocaster_quatro-laser

Set 2: Verbinden en in beweging zetten

Online gaat over mensen en communicatie: verbinden en je doelgroep in beweging zetten zijn essentieel. Domino voelde voor ons als een simpele, positieve en kleurrijke visuele metafoor voor dit verhaal.

Infocaster_Campaign2
Infocaster_Campaign1
Infocaster_Campaign_application_Ipad_Domino
Infocaster_quatro-domino

Set 3: Uit niets iets maken

Infocaster is creatief, ze ontwikkelen websites en online uitingen van zero tot eindproduct. Daarom wilden we voor de derde set creativiteit centraal stellen. Eén van de sterkste metaforen voor creatie en expressie vonden we in verf, op een wit canvas.

Infocaster_Campaign19
Infocaster_Campaign_application_Poster-paint
Infocaster_quatro-verf
“We vroegen Studio Hands destijds om een identiteit te ontwerpen waar we in konden groeien. Dat is een zeer duurzaam concept gebleken. We zijn inmiddels een aantal jaar verder, we zijn op allerlei vlakken gegroeid – qua dienstverlening, aantal klanten en aantal medewerkers – en de identiteit past ons nog steeds." Caroline Kops, Infocaster

Teamsamenstelling

Concept, Ontwerp
Studio Hands
Art Directie
Sjoerd Verbeek
Video
Shaun Leyden
Video editing
Lagom Culture
Fotografie
Johnny van Bergen

Geschreven door

Hilmer Thijs

Zoek je ook een identiteit op de groei?